ZELFTRIALRIJDEN.NL

ZELFTRIALRIJDEN.NL

Tot nu toe de leukste review om te maken voor motorroutes.

Ik ben nu al een aantal jaren bezig met motorroutes.net en zo nu en dan mogen we producten testen. Van navigatiesystemen tot camera's en schoonmaak producten. Maar een paar maanden geleden zag ik een filmpje online van trial rijden als activiteit en toen ben ik verder gaan zoeken. Zo kwam ik al snel uit bij zelftrialrijden.nl. Mailtje gestuurd en eigenlijk was alles meteen snel geregeld, we waren natuurlijk welkom. Naar wat 1000 appjes op en neer in de vrienden groep, kwam er een leuk aantal uitrollen van 11 mannen.
Voorpret
Natuurlijk heb je al een hoop ongein op de groepchat. Er gingen filmpjes in de ronde hoe je een wheelie moest maken. Wie er wat ging breken en het eerst op zijn gezicht ging. De toon was gezet, we hadden er in ieder geval veel zin in. Onze groep samenstelling was gevarieerd, wel alleen mannen, maar qua niveau van motorrijden. Liep het uit een van het hebben gehad van schakelbrommer tot rijden motor. Voor sommige was het de eerste ervaring met een 2 wieler (op de fiets naar dan).
Ontvangst
Je krijgt van te voren alle informatie via pdf thuis gestuurd. Even wat regeltjes doorlezen en algemene voorwaarden tekenen en kopie van je ID. Dit doe je thuis allemaal zo dat je dat daar niet meer hoeft te doen. Route beschrijving klopt als je goed leest en het juiste invoert. Wij hadden wat vertraging opgelopen en kwamen dus te laat. (gedeelte van de groep) Maar werd niet moeilijk over gedaan, we hadden al meteen een naam als vrouwengroep.

Na dat iedereen er eindelijk was, we allemaal ons donor formulier hadden ingeleverd, helm hadden gepakt, met zo'n mooi haarnetje. Konden we naar de introductie gaan.
Introductie
Dit is natuurlijk het saaiste van de dag, Bjorn is zich daar ook van bewust. Maar het hoort er gewoon bij. Er wordt duidelijk uitgelegd wat wel en niet mag en wat de bedoeling is van deze dag. Na de uitleg nog een rondje het parcours lopen met zijn allen. We leken wel een stel lemmings achter elkaar bergje op, bergje af. Bochtje maken allemaal in 1 lange rij. Maar het is wel duidelijk, weet je beetje waar je op moet letten. Niet dat je ineens boven op de berg staat en er met een rot gang vanaf rijdt. De niet motorrijders kregen daarna nog wat extra uitleg en wij mochten meteen van start.
Eerste rondje
Vol moed stap je op zo'n ding, beetje knikkende knieën in het eerste rondje. Ga je langs de hoedjes je bepaald zelf wat je wel en niet doet. Je merkt snel zat wat je kan en niet kan. Eigenlijk kom je er aan het eind van de dag achter dat je meer kan dan dat je denkt. Verder is er geen vast programma je rijdt route 1, of iets wat er op lijkt. Je doet een paar rondjes en je stapt weer af met het zweet op je rug. Ik had niet verwacht dat het ook conditioneel was. Dan staat er iemand te wachten op een motor of je zet hem uit en aan de kant.

Niet iedereen heeft een motor, schrik niet dit is niet erg je rijdt echt genoeg. Is dit niet dan is het volgens mij helemaal je eigenschuld. In het begin is het even wachten dan wil iedereen tegelijk maar je wordt snel moe en neemt even rust en dan rouleert het goed.
Route 2
Sommige vorderde snel en kregen het al aardig onder de knie, andere bleven wat achter. Maar is niet erg, voor iedereen is er genoeg uitdaging en plezier. Dus wat waaghalzen ging op naar route 2. Natuurlijk waren we al lang vergeten hoe die ging en iedereen deed maar wat. Op rijden waar je af moet rijden enz. Het was een zooitje even worden we bij elkaar geroepen met wat tips om soepeler door de bochten te kunnen en vooral hoe je nu een berg op moet rijden. Waren we natuurlijk al allemaal weer vergeten. En kregen de tip mee om route 2 toch nog een keer lopend te doen met wat uitleg. Natuurlijk hebben we dat gedaan, dus liepen we daar weer als lemmings achter elkaar aan.

Route 2 was meteen een stuk uitdagender, maar nog goed te doen naar een paar rondjes.

Wij zijn gestopt naar route 2 maar heb je meer ervaring of wil je meer uitdaging. Laat het ze weten dan krijg je die. Er zijn 13 routes en anders verzinnen ze wel wat.
Kosten
Het begint vanaf 75 euro voor een Clinic + Basis arrengement. Voor meer informatie wil ik door verwijzen naar de website. http://zelftrialrijden.nl/prijzen/.

Dit is best een hap geld voor een dagje weg, maar het is het zeker waard. En als je kijkt wat je er voor krijgt. 4 a 5 uur mag je rondjes rijden op de trialmotor en je kan je portemonnee in de auto laten liggen want alles zit er in. Je kan het nog uitbreiden met een heerlijke barbecue of lunch.

Als je gaat rekenen valt het zeker mee, je pakt een paar bakkies koffie en een koek er bij. Na afloop een koud biertje. Dit moet je anders ook betalen. En er is van alles meer als zat, wij bleven natuurlijk weer wat langer hangen dan gepland. Maar werd niet moeilijk over gedaan Bjorn kwam er gewoon gezellig bij zitten. Kratje bier in het midden.
Conclusie
Er zijn natuurlijk ook min punten, de suikerkoeken bevatten te veel suiker. Speklapen waren vettig, de hond was slecht afgericht. De biertjes waren net te koud. Nee dit is allemaal onzin. Ik kan wel zegen dat er geen minpunten waren. (en wordt niet betaald om dit te zeggen) Maar we hebben met 11 man een super dag gehad. Iedereen heeft het naar zijn zin gehad motorrijders en niet motorrijders.

Als je de spullen, regels en je eigen veiligheid respecteert en de boel netjes houdt is het een plek waar alles in overleg mogelijk is. Waar zie je dat nog tegenwoordig. Geen vast programma, geen vast rondje alles is vrij.

Related Posts