De eerste indruk

De eerste indruk

Naar het open maken zien we als eerste het apparaat. Hoop kabels, houders en een hoop papier werk. (wat we waarschijnlijk nooit lezen en in 100 vreemde talen is).

Natuurlijk meteen op de aan knop rammen om te kijken wat die doet het is toch een nieuw speeltje en wat willen we daar mee doen, inderdaad spelen.

Dus we starten hem op, het apparaat voelt degelijk aan en we zien het Garmin logo. Na de licentieovereenkomst uitgebreid door te hebben genomen, komen er nog wat waarschuwingen dat je niet mag navigeren als je rijdt en blablabla.

Daarna komen nog wat instellingen en ja hoor we zijn in het hoofdmenu, dit zijn duidelijke kleuren en grote iconen. Meteen zonder na te denken op de waarheen knop. Komen we in een ander menu met een aantal knoppen, hier kan je meteen een zoekopdracht in typen of kiezen uit een aantal anderen dingen zo als Naar huis, adres en nuttige plaatsen. Dit menu kan je eventueel aanpassen.

Het zijn gelukkig allemaal grote knoppen, volgens mij zal je het zelfs met je winterhandschoenen die tot -30 graden kunnen bedienen mocht je dat willen. Ook is het toetsenbord opgedeeld in stukken om de knoppen zo groot mogelijk te maken. Als je 1 letter typt, worden er een aantal letters niet meer actief, dit om typfouten te voorkomen.

Het route scherm is ook duidelijk, gewoon simpel niet te veel poespas dat lijdt toch allemaal af. Ook hier zie je weer dat het echt op motorrijders is gericht, grote duidelijke knoppen en een motor als pijltje waar je rijdt. Ook dit scherm kan je nog een beetje naar eigen smaak aanpassen.

Apps

Dit is een term die je tegenwoordig echt overal hoort. Dus ook op de Zumo 350. Eigenlijk zijn het een aantal nuttige en sommige vooral doelloze kleine programmatjes om het allemaal wat makkelijker te maken. De reisplanner ga je als motorrijder het meest gebruiken. Hier meer over in een volgend deel. De trackback en waar ben ik geweest zijn leuk om te kijken hoe je reis is verlopen. Ook heb je een app servicegeschiedenis. Deze houdt bij wanneer je iets moet vervangen op je motor. Dit is heel leuk bedacht, maar als je dan een keer niet met navigatie rijdt klopt er helemaal geen houdt meer van.

Verder zit er nog een wereldklok, wekker, calculator, eenheden en een taalgids op. Verwacht dat je het allemaal niet echt zal gebruiken.

In het volgende deel gaan we de software installeren en routes maken want dat is toch eigenlijk waar de meeste van ons hem voor zullen gaan gebruiken.

  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo
  • garminzumo

Related Posts