Motorweekend naar de eifel

3 dagen lang motorrijden in Duitsland.

Eindelijk we mogen weer 3 dagen lang op de motor zitten. Vorig jaar waren we al in de Ardennen, met de 2 Honda's. Dit jaar stond er een weekendje Eifel op het programma. Ook was de groep wat groter, ditmaal gingen we met 3 honda’s en een Ducatie, een gezellig groepje.

Bochten, bochten en nog meer bochten.

Ik had al vele verhalen gehoord over de Eifel: het strakke asfalt, geen drempels, bergen met bochtige wegen en goedkoop eten en drinken. Wat wil je als motorrijder nog meer.? Inderdaad, lekker weer en dat hadden we! Zonnig,15 graden en geen wind. Perfect zeg ik zelf. De ochtenden begonnen elke keer wel mistig. Dat was lastig rijden, je had nog geen 100 meter zicht.

Dag 1: Heenreis

Deze reis bestond uit snelweg richting Maastricht om vervolgens binnendoor te rijden naar Birkel. Natuurlijk is de snelweg niet de hobby van de meeste motorrijders, maar het moet nu eenmaal. Verder was het een leuke route met een stukje Mergellandroute er in verwerkt. Verder een afwisselende route met kleine en grotere wegen, met hier en daar een leuke klim. De eerste haarspeldbochten kwamen we ook al tegen.

Route: motorroutes.nl Eifel weekend 2017 (heenreis)

Hotel

Dit was hotel een prima hotel met een kleine garage voor de motors. De prijs was perfect, we waren 75 euro de man kwijt voor 2 nachten met ontbijt. Natuurlijk is de uiteindelijke rekening wel wat hoger geworden door de avondjes in de bar. Het eten was er ook prima, gelukkig hadden ze ‘kleine porties’ eten. Nu past mijn pak zeker niet meer.

Birgeler hof

Dag 2: De dag van de route

We begonnen op tijd aan de route van 240 km, alleen maar slinger wegen. Dit is waar je voor naar de Eifel gaat. Bochten, bochten en nog meer bochten. Het begin was even lastig want het was redelijk mistig. Maar het trok redelijk snel open. Het is een route met heel veel bochten en bergen. Natuurlijk kun je onderweg wel genieten van de mooie natuur die de Eifel te bieden heeft.

Route: motorroutes.nl Eifel weekend 2017 (zaterdagrit)

Dag 3: Terug reis

Deze bestond wederom uit 2 delen, slingerend richting maastricht en snelweg weer richting huis. Wederom was het heel mistig het eerste uur, dus heel rustig gereden want je zag nog minder als de dag ervoor. De route is qua wegen en omgeving ongeveer hetzelfde als van dag 1. Onderweg zijn we gestopt bij Biker ranch, wat een soort van verzamelplek is voor motorrijders, zeker de moeite waard. Daarna was het nog ongeveer een uur tot de bochtjes waren afgelopen en het laatste stuk snelweg aanbrak.

Route: motorroutes.nl Eifel weekend 2017 (terugreis)

Geslaagd weekend

Wederom was dit motorweekend geslaagd en zijn we zonder kleerscheuren of stukken thuisgekomen, dat is altijd het belangrijkste natuurlijk. We hebben er wat mooie herinnering bij gekregen, ik ga zeker nog een keer een weekendje naar de Eifel. Relatief dicht bij huis en een mooie omgeving om motor te rijden.